יום רביעי, 12 בדצמבר 2018

ניקיון לספות וכיסאות בלי לשפשף

המכנה המשותף בין כיסאות לספות, ששניהם צריכים ניקיון אחת לתקופה. הסיבות העיקריות שהספות והכיסאות מצריכים מאיתנו לנקות אותם הם: שומן גוף, זיעה, אבק, לכלוך, חול, בוץ והרשימה עוד ארוכה.
השאלה העיקרית היא איך מנקים ספות וכיסאות בלי לשפשף את הבד. למעשה, אם תשפשפו את ריפוד הספות והכיסאות, אתם עלולים לגרום לנזק רציני לבד ולפעמים גם הנזק יהיה בלתי הפיך. האם ניתן באמת להסיר כתם בלי לשפשף? התשובה היא כן. ניתן לבצע ניקיון למערכות ישיבה וכיסאות גם בלי לשפשף.

כך תעשו זאת: הדבר הראשון שכדאי לבדוק, זה האם ניתן להוציא את הכיסויים מהריפודים או לא. אם ניתן להוציא את הריפודים, תוכלו לכבסם בכביסה עדינה על 30 מעלות (עדיף על תוכנית קצרה ככל האפשר). מומלץ להוסיף אבקת כביסה ומרכך ריחני כדי שלריפודים תיהיה ריח נעים ומרענן. במידה ולא ניתן לשלוף אותם, יש לנקות בעזרת השיטה הבאה: יש לקחת חומץ ולהכניסו בדילול מים לתוך בקבוק התזה. רססו מהחומץ על הכתמים בכיסאות והספות והשרו למספר דקות. חשוב להדגיש, כי לא מומלץ להרטיב המון, אלא נקודתית ובאופן אחיד. לאחר ההשרייה, קחו מגבת סופגת (רצוי כזאת שעשויה מבד כותנה) וספגו את החומץ ככל הניתן. אמנם הספה לא תיהיה יבשה מיד, אך לאחר מספר שעות של אוורור הספה תחזור לקדמותה.

מסקנה: לא תמיד להבריש או לשפשף את הספות. ישנם דרכים כמו שראינו למעלה, שניתן לנקות את הספה גם בלי שפשוף שעלול לשחוק את הבד או להרוס אותו. במקרים מאוד חריגים של כתמים שומניים חזקים, תצטרכו להבריש מעט, אך גם כאשר תעשו זאת, רצוי שזה יהיה בעזרת ספוג עדין והברשה עדינה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ניקיון לספות וכיסאות בלי לשפשף

המכנה המשותף בין כיסאות לספות, ששניהם צריכים ניקיון אחת לתקופה. הסיבות העיקריות שהספות והכיסאות מצריכים מאיתנו לנקות אותם הם: שומן גוף, זיע...